Thursday 4 December 2014

antologi cerpen : Disember ku yang lara..


Rindunya kat awak.. Rindu sangat2.. Rindu teruk.. Rinduu..


Saya ada dosa dengan awak ke? Sampai dapat hukuman yg macam ni? Kalau ada tolong maafkan saya.. Saya pasti, bukan niat saya untuk melukakan awak.. Maafkan saya.. Supaya saya dapat keluar dari belenggu rindu yg tak berpenghujung ini.. Maafkan saya..




All my life..
# untuk saya ke?
Untuk awaklar sapa lagi..
# are u sure?
Pasti - nb
# hate u..
Hate ain't killing luv feeling..
# whos feeling?
Me & U..
# so?
So, let me luv u discreetly..
# how?
Only the almighty knows fate of our luv..



Ia merubah segala-galanya..

Memberi bahagia di hati dan pada masa yang sama meninggalkan luka nan pedih.. Sehingga aku tidak tahu apa yang patut dirasa.. Gembira? Sedih? Kecewa? Harapan? Ketawa? Kelakar? Entah.. Namun, tentu sekali aku berangan-angan ingin bersamanya walau kutahu itu tak mungkin terjadi.. Dan aku tahu aku tak layak untuknya.. Tidak layak dulu dan tidak juga layak sekarang.. Takperlar, berangan jerpun.. Bukan kena bayar.. Takder sesiapa pun yang akan rugi atau terluka hanya sebab aku berangan melainkan aku sendiri yang memang selalu rugi dan terluka ni.. Takperlah.. Biar aku seorang yang terluka.. Terluka membuat aku menangis.. Aku suka menangis.. Menangis sahabat sejati aku.. Menangis boleh buat aku kurus.. Kurus sebab sedih sebab tak lalu nak makan sebab terlalu rindu... Sebenarnya takderlar kurus pun.. Huhu.. Tapi aku memang pernah kurus sebab terlalu sedih.. Harap-harap aku dapat mengulangi saat kegemilangan tu.. Haha.. Cukup gila tak aku? Kalau dia baca ni mesti dia ingat aku ni psiko.. Whateverlar.. Ada saye kisah.. Apa-apa pun aku sedang mempraktikkan kata- kata dari seorang ustaz.. Katanya, " bacalah al Quran lebih kerap dari kamu makan".. Memang terbaik kata-kata tu.. Memang kena lar kat aku yang kuat makan ni.. Dulu lar.. Dulu.. Sekarang insyaAllah tak lagi.. Akan kupastikan aku baca Quran lebih banyak dari aku makan.. Insaflah.. Insaflah.. Ok, sambung balik pasal menangis..  Menangis membuatkan aku sedar diri.. Menangis, membuat hati ini terasa hidup.. Menangis menjadikan aku lebih mengingati yang maha esa yang  maha pengasih yang maha penyayang yang maha pengampun yang maha mengetahui...  Oleh sebab itulah Allah memberi aku banyak kesedihan.. Alhamdulillah.. Allah, tolong berikan kebahagiaan kepada semua orang yang aku kenal.. Biar aku tumpang kebahagiaan mereka saja.. Walaupun aku sebenarnya cemburu dengan mereka.. Takperkan cemburu? Bukan dengki.. Cemburu di hati jer.. Tak ada sesiapa pun yang terjejas..





 Entah kenapa aku sering kali di uji dengan hebat sepanjang hidup.. Malah, sebelum aku dilahirkan ke dunia ini pun, aku telah diuji.. Sedihnya.. Beruntungnya mereka yang mempunyai keluarga yang stabil dan bahagia.. Tapi, bukan kah orang yang hebat akan diberi ujian yang hebat juga.. Akulah orang yang hebat tu.. Hihi.. Itu kata- kata motivasi untuk diri sendiri.. Aku pΓ¨rlu terus positif.. Walau ada kalanya macam nak lari dari dunia ni.. Hehe.. Teruknya aku.. Cuba lar tengok orang di Syria, di Palestin sana.. Lagi hebat ujian mereka.. Bersyukurlah.. Allah tahu apa yang terbaik buat ku..

Entah kenapa seingkali aku membuat keputusan yang salah.. Suratan atau kebetulan? Dah tentu bukan kebetulan kerana segala yang berlaku semuanya atas izin Allah yang maha esa.. Yang baik semua dari Allah dan yang buruk dah tentu kesilapanku sendiri.. Allah, berikan hambamu ini kekuatan mengharungi hidup ini dengan iman dan jangan izinkan hambamu ini melakukan kesilapan yang sama lagi.. Tiada daya, hanya padamu ku meminta..

" walau kita dihadapkan..
Dengan berbagai pilihan..
Mengapa sering terjadi..
Pilihan tak menepati..
Hingga amat menakutkan..
Menghadapi masa depan..
Seolah telah terhapus..
Sebuah kehidupan yang kudus.. "
-rk&m-



@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


All my life..
# untuk saya ke?
Untuk awaklar sapa lagi..
# are u sure?
Pasti - nb
# hate u..
Hate ain't killing luv feeling..
# whos feeling?
Me & U..
# so?
So, let me luv u discreetly..
# how?
Only the almighty knows fate of our luv..


Ia merubah segala-galanya..

Ia membuat aku menilai dengan lebih serius makna CINTA antara blue & pink.. Aku rasa dulu aku hanya mengikut arus tanpa menilai sedalam-dalamnya perasaan sendiri.. Aku yang lemah dan jahil hanya ingin disayangi, dilindungi dan berpaut pada seseorang.. Aku sukar mengatakan tidak walau aku telah menyedari dia bukan yang aku inginkan.. Mungkin aku dibayangi oleh nafsu yang bodoh.. Sebenarnya aku yang bodoh.. Yer, aku memang lemah.. Allah, jangan jadikan aku terjun dalam lubang yang sama dua kali.. Jangan biarkan aku terus membuat kesilapan kerana aku takut tenggelam dalam kegelapan.. Aku ingin berada di jalan yang kau redhai..


Belajar mencintai orang yg cintakan kita itu sukar TAPI melepaskn orang yg kita cintai itu lebih menyukarkn.."



Someone you deeply love.

by Brigitte
Marry someone who cherishes you.  Marry someone who is proud of you no matter what profession you choose. Marry someone who really "listens" to you.  Marry someone who is proud to hold your hand in public.  Marry someone who wraps you up inside their arms when you're cold.  Marry someone who gives you butterflies every time you hear their key in the door.  Marry someone who accepts you all day every day, even when you don’t look or feel your best.  Marry someone who doesn’t make you want to check your phone, because you know they will reply. Marry someone who waits with you to get on the train.  Marry someone who understands that you need to be alone sometimes. Marry someone who gets along well with your parents and isn’t uptight about family events. Marry someone who helps to calm you down when you get mad and never tells you it’s “only stupid stuff”. Marry someone who makes you want to be a better person. Marry someone who makes you laugh. Marry someone whom you deeply love.  Marry your soulmate, your lover, your best friend..


Cinta blue & pink..
Aku tak mengharap apa-apa lagi.. Aku telah gagal menilai.. Yang tinggal hanya tanggungjawab.. Maafkan aku ya Allah yang maha pengampun.. Berikan aku kekuatan.. (Tersumbat dah hidung ni... Huhu..)


Merajuk pada yang kasih, merayu pada yang sudi… Siapa lagi yang terus kasih dan sudi mencintai kita ketika semuanya telah berpaling kecuali Allah?
 Ya, burulah cinta itu.     Cinta Allah mampu mengekalkan, malah boleh meningkat lagi rasa cinta walaupun perubahan fizikal berlaku, justeru tapak cinta itu di hati, bukan lagi di ‘body’. Biarlah cinta pasangan kita berubah (walaupun kita terus berdoa agar tidak begitu), tetapi kita tidak akan berubah daripada menyintai Allah.-#gentarasablog#


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@



All my life..
# untuk saya ke?
Untuk awaklar sapa lagi..
# are u sure?
Pasti - nb
# hate u..
Hate ain't killing luv feeling..
# whos feeling?
Me & U..
# so?
So, let me luv u discreetly..
# how?
Only the almighty knows fate of our luv..


Ia menguji keimanan..

Kenapa baru sekarang dia mengucapkannya.. Benarkah? Kenapa tidak dulu? Berbelas tahun yang lalu.. Kenapa baru sekarang aku benar-benar menyedarinya.. Mungkin masa yang membuatkan kita tersedar.. Setelah bertahun-tahun masa berlalu dan dia masih dihati.. Aku menangis lagi.. Yer, aku suka menangis.. Abaikanlah..


"Seorang lelaki yang mencintai kamu, tak akan membiarkan kamu pergi walau sesukar mana pun keadaannya.."



Aku pasti ini ujian.. Allah,... berikan aku kejayaan yang cemerlang yang terbaik dalam ujian mu ini.. Jadikan aku seorang yang mempunyai harga diri kerana aku selalu alpa tentangnya.. Dia boleh ambil hatiku tapi jangan biar aku lupa harga diriku.. Ya Allah.. Yang memegang hati kami.. Tetapkan kami di jalan yang kau redhai bukan jalan yang kau murkai..



@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


All my life..
# untuk saya ke?
Untuk awaklar sapa lagi..
# are u sure?
Pasti - nb
# hate u..
Hate ain't killing luv feeling..
# whos feeling?
Me & U..
# so?
So, let me luv u discreetly..
# how?
Only the almighty knows fate of our luv..


Ia merubah segalanya..

Benarkah? Jujurkah dia? Atau ianya hanya mainan.. Mungkinkah dia hanya ingin menduga? Test market? Aku tak mungkin menang jika nak dibandingkan dengan ' infinity '..  Katanya dia sayang aku sangat.. Yer ker? Hari lahir aku pun dia tak tau.. Belum aku tanya bila hari lahir mak aku.. Hehe.. Bukannya aku selebrettt birthday pun tapi sedikit ingatan dari yang tersayang pasti besar maknanya.. Setiap tahun aku menunggu ucapan hari lahir dari dia tapi yang ditunggu tak pernah kunjung tiba.. Huhu.. Sedih sangat sangat sangattt.. 😧😧😧 So, sukar bagi aku nak percaya bila dia kata dia sayang aku.. Sesiapa pun boleh cakap ' i luv u' tapi terlalu sikit yang membuktikannya.. Ermm.. Dah nasib.. Siapa yang peduli pun.. Memang aku bukan siapa-siapa.. Lain kali jangan mudah mengucapkan sayang jika tak benar-benar maksudnya.. Ia membuatkan orang lain menderita..

"we only have one heart, and we must be true to it..."

'Infinity'..
Jelezzznya dengan dia..  Arghh.. Aku yang gila.. Abaikan saja.. Dia tulis i luv u pada infinity dan dia juga tulis i luv u pada ku.. So, yang mana satu? Tolong pilih seorang boleh? Oh.. Aku terlupa.. Dah tentu dia dah pun pilih.. Aku yang masih tak nampak-nampak.. Kenapa?  Sebab aku masih mengharap aku yang dia pilih.. Dah tentu tidak.. Jika masa boleh diputarkan tetap bukan aku.. Aku bukan yang terbaik.. Tolong sedar wahai diriku..

"Melihat dirimu berdua bersama dia sangat melukakan hati ini..".- walau hanya gambar..


#Cinta Dalam Hati - Ungu

Mungkin ini memang jalan takdirku
Mengagumi tanpa di cintai
Tak mengapa bagiku asal kau pun bahagia
Dalam hidupmu
Dalam hidupmu..

Telah lama kupendam perasaan itu
Menunggu hatimu menyambut diriku
Tak mengapa bagiku cintaimu pun adalah
Bahagia untukku
Bahagia untukku..

Ku ingin kau tahu
Diriku di sini menanti dirimu
Meski ku tunggu
Hingga ujung waktuku..

Dan berharap rasa ini kan abadi untuk selamanya
Dan izinkan aku memeluk dirimu kali ini saja
Tuk ucapkan selamat tinggal untuk selamanya
Dan biarkan rasa ini
Bahagia untuk sekejap saja..



@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


All my life..
# untuk saya ke?
Untuk awaklar sapa lagi..
# are u sure?
Pasti - nb
# hate u..
Hate ain't killing luv feeling..
# whos feeling?
Me & U..
# so?
So, let me luv u discreetly..
# how?
Only the almighty knows fate of our luv..


Ia merubah segalanya..

Tahukah dia betapa aku rindukan dia.. Tak pernah aku rasa seteruk ni.. 24-7 dia sentiasa di fikiranku di hatiku.. Ia seolah-olah melekat di otak walau puas aku cuba buang dia jauh-jauh.. Sehingga kadang-kadang aku terfikir adakah dia dah 'hembus-hembus' kat aku ni.. Tak logik betul.. Bangun tidur jer automatik dia yang aku ingat sepanjang hari sehinggalah aku tidur semula.. Dalam tidur pun selalu aku mimpikan dia sehingga kadang-kadang aku keliru samada aku tidur atau tidak.. Samaada aku mimpi atau aku memang sedang memikirkan tentang dia.. Memang otak aku dah tak betul.. Seringkali aku terjaga di tengah malam dan tak dapat tidur semula.. Ada bagusnya jugak.. Senang sikit aku bangun bertahajud dan sewaktu dengannya.. Rindu ini sangat membuatkan aku derita & menyesakkan dada.. Sehingga aku berdoa supaya Allah berikan hati yang lain kepadaku.. Tak tertanggung lagi menahan rindu ini.. Nak tau apa lagi yang aku doa? Ya Allah, aku sangat rindukan dia, tolong gantikan rasa rindu yang amat sangat ni kepadaMu & rasulMu.. Itu lebih baik daripada aku rindukan dia.. Namun, setelah bertahun-tahun aku masih rindukan dia.. Jadi aku mohon pada Allah yang maha agung supaya aku dapat mengawal rasa rindu ini ke jalan yang diredhaiNya.. Aku masih mencuba.. Aku tahu Allah yang memberi rasa rindu ini.. Ia ujian.. Ooo Allah, hapuskan perasaan yang salah ini.. Please..

"Macam mana nak buang rindu ni?", aku bertanya..
" sibukkan diri ", kata dia..

Ermmm, walau sibuk macam manapun aku, di mana pun aku berada, dengan siapa aku berada.. Diri mu sentiasa menyebuk ada dalam fikiranku.. So, camner? Ada idea lain tak? Duduk dalam ' bilik kecik' pun diri mu tetap ada di mindaku.. Sorrylar kalau kekadang tu terbau 'wangi' tetiba.. Ekekeke..

"If someone really loves youno matter how many other people they meet, their feelings for you wouldn't change. A real lover can't be stolen.."

Sebenarnya aku rasa lebih baik dia tidak meluahkan rasa hatinya kerana hatiku lebih parah & derita bila tau dia memang menyayangi aku (kalau benarlar).. Ia lebih baik bila aku saja yang sukakan dia.. Ia lebih baik bila aku tak tau rasa hatinya jadi aku tak mengharap apa-apa dari dia.. Orang kata, cinta tak semestinya bersatu.. Yer betul.. Tapi apabila kita cinta kita pasti mengharapkan sedikit perhatian sekurang-kurangnya.. Siapa aku nak minta perhatian? Errkk..

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


All my life..
# untuk saya ke?
Untuk awaklar sapa lagi..
# are u sure?
Pasti - nb
# hate u..
Hate ain't killing luv feeling..
# whos feeling?
Me & U..
# so?
So, let me luv u discreetly..
# how?
Only the almighty knows fate of our luv..


Ia merubah segalanya..

Sorry..
Maafkan diriku kerana sering mengganggumu.. Maaf.. 

Percayalah, dah puas aku berjanji pada diri & berdoa tak akan mengganggu dia lagi.. Seringkali aku gagal.. Aku yang kesepian sering merasakan dia teman terbaikku.. Aku hanya ingin berbual dengannya. Berbual seperti teman yang lain.. Cerita biasa seorang teman.. Bercerita topik semasa, nasihat & apa-apa saja yang biasa.. Bukan mengadu.. Aku tau tempat terbaik untukku mengadu hanya pada Allah yang satu.. DIA yang mengetahui segalanya & kepadaNya saja aku meminta pertolongan.. 

Maafkan aku.. Aku akan terus berusaha untuk tidak mengganggu dia.. Aku ingin dia bahagia & berjaya.. Aku tau dia sibuk.. Aku tau dia tak suka aku sering mengganggu dia.. Doakan aku selalu.. Itu saja yang aku pinta...😧😧😧

To my love, my best friend in the world & my soulmate...

 Ingin sekali aku menyatakan seperti itu.. Namun, hidup tidak selalunya apa yg kita impikan.. Tiada kata yang seumpama yg mampu kuucapkan sekarang ini.. Tiada rasa seperti itu buat 'dia' yg sepatutnya.. Maafkan aku ya Allah yang memegang hati ini.. Bagaimana dapat kuteruskan? Hanya padaMu aku berserah.. Ia seperti yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran.. Mungkinkah sendiri lebih baik untukku? Kerana aku tak mampu membahagiakan sesiapapun.. Aku yang lemah.. Tolonglah hambaMu ini ya Allah..

🎢🎼🎡
Aku cinta kamu
Lebih dari hatiku mampu
Pasti jiwa takkan bisa
Hidup tanpa hadirnya kamu..

Sungguh dahsyatnya
Cintaku kepada kamu
Aku mohon jangan pergi
Menyiksaku dengan rindu..

Kita dua hati
Selamanya takkan terpisah
Kau dan aku punya cinta
Paling terindah di dunia..

Sungguh dahsyatnya
Cintaku kepada kamu
Aku mohon jangan pergi
Menyiksaku dengan rindu..

Tiada yang bisa
Mengisi ruang di hati
Aku mohon jangan pergi
Jiwa ini perlu kamu
Tetap cinta selama-lamanya..

Sungguh dahsyatnya
Cintaku kepada kamu
Aku mohon jangan pergi
Menyiksaku dengan rindu..

Tiada yang bisa
Mengisi ruang di hati
Aku mohon jangan pergi
Jiwa ini perlu kamu..

-dasyat@mojo-


### Aku mohon jangan pergi..😭


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


All my life..
# untuk saya ke?
Untuk awaklar sapa lagi..
# are u sure?
Pasti - nb
# hate u..
Hate ain't killing luv feeling..
# whos feeling?
Me & U..
# so?
So, let me luv u discreetly..
# how?
Only the almighty knows fate of our luv..


Adakah diri ini menyesal mengenali dirimu?

Rasanya tak..
Everything happens for a reason.. Satu yang pasti kukesalkan adalah kerana aku gagal menyimpan dalam2 perasaan ini.. Aku tak sepatutnya bagitau atau tunjukkan apa2 tentang perasaanku.. Biar ia terkunci rapat.. Biar sang pencipta saja yang tau.. Dan biar ku bawa ia sampai mati..πŸ’šπŸ’‘

Diriku merosakkan persahabatan ini dengan perasaan.. Dan dirimu merosakkan perasaan & persahabatan ini dengan nafsu.. Aku kecewa dengan apa yang berlaku.. Tuhan, tolong hentikan kegilaan ini..

" I want somebody thats crazy about me.. I'm tired being the crazy one.. "




@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


All my life..
# untuk saya ke?
Untuk awaklar sapa lagi..
# are u sure?
Pasti - nb
# hate u..
Hate ain't killing luv feeling..
# whos feeling?
Me & U..
# so?
So, let me luv u discreetly..
# how?
Only the almighty knows fate of our luv..
Ia merubah segalanya..

Namun.. Ia berakhir juga..

# all my life or just kfc? Wondering..
No all my life
No kfc
Just mee yut san tpg. That's all.

Aku menangis.. Kejam.. Kalaulah aku boleh membenci dia.. Tapi aku tetap bersyukur.. Allah  yang maha lembut mengizinkan aku menangis lagi.. Aku kan memang suka nangis.. Aku ingin menangis sepanjang malam.. πŸ˜₯😧😰.. Terima kasih atas segalanya wahai dirimu yang selalu ada dihatiku.. Tak tau lar samada aku yang terlalu emosi atau ia sememangnya kata2 yang benar dari dia.. Namun, aku memilih yang tersurat kerana aku tak tau apakah ada yang tersirat..  Apa pun memang ini yang terbaik.. Aku memang mengharapkan kata2 menyakitkan seperti ini supaya terbuka ruang yang luas untuk aku melupakannya.. Walaupun aku rasa tak mungkin aku melupakannya..





Sebenarnya, wahai dirimu.. Aku berharap yang aku memang benar2 ikhlas menyayangimu.. Jadi, aku tak nak ada unsur2 lain yang mempengaruhi.. Walaupun sebagai manusia tak dinafikan yang kita berkeinginan terhadap perkara2 yang lain..-harta, rupa, seks dan sebagainya.. Salah kah aku jika mengharap perkara yang sama darimu? Ku berharap dirimu berbeza dari yang lain.. Ku berharap dirimu benar2 cinta sejatiku.. Memang salahku kerana berharap pada manusia.. Sedangkan kita sepatutnya bergantung harap hanya pada Allah yang satu.. Aku malu pada Allah.. Terlalu banyak dosa ku padaNya..

Jika nak diri disayangi, kita mestilah menyayangi terlebih dahulu.. Namun, bagiku.. Cinta sejati itu akan terus menyintai walau tiada balasan.. (So, takper lar jika dirimu tidak menyintaiku.. I'm totally understand..)

..dan..

Hakikat yang kita menyintai seseorang & orang itu juga mencintai kita, ia adalah suatu keajaiban..

Diri ini sangat menyayangimu.. Jadi, tak nak lah diri ini menjadi punca dirimu buat perkara2 yg tak baik.. Ku berharap dia sentiasa menjadi lelaki yang ku hormati, kagumi, sayangi & cintai.. Selamanya..

If i can wait & sabar selama lebih 15 tahun.. I hope that i can wait & sabar selamanya..

I luv u because of Allah.. Allah gave me this feeling.. So, it doesnt matter if u hate me.. I still luv u forever.. Semoga kita terus dapat berkongsi kebaikan..

"Ooo Allah, take control of my life bcoz i've already done so much damage to it.."

Alhamdulillah.. Terima kasih atas segalanya..


Fyi : I luv You more than you luv me.. I sangat pasti tentang tu.. Betul tak?


😧😧😧## bila hati berbicara..😍😍😍
Aku yang selalu merindui dia dulu, kini & selamanya_




#Kenangan Terindah - Samsons#

Aku yang lemah tanpamu..
Aku yang rentan karena..
Cinta yang telah hilang darimu..
Yang mampu menyanjungku..

Selama mata terbuka..
Sampai jantung tak berdetak..
Selama itu pun..
Aku mampu tuk mengenangmu..

Darimu, kutemukan hidupku..
Bagiku, kau lah cinta sejati..

Bila yang tertulis untukku..
Adalah yang terbaik untukmu..
Kan kujadikan kau kenangan..
Yang terindah dalam hidupku..
Namun takkan mudah bagiku..
Meninggalkan jejak hidupku..
Yang telah terukir abadi..
Sebagai kenangan yang terindah..

Bila yang tertulis untukku..
Adalah yang terbaik untukmu..
Kan kujadikan kau kenangan..
Yang terindah dalam hidupku..
Namun takkan mudah bagiku..
Meninggalkan jejak hidupku..
Yang telah terukir abadi..
Sebagai kenangan yang terindah..








⏳ Antologi ini telah ditulis secara berperingkat selama beberapa hari.. Penulis memilih hari ini 04122014 untuk menerbitkannya sempena hari yang agak bermakna dan istimewa (istimewa ker?😜😳😰).. Ia pastinya akan disambung dari semasa ke semasa mengikut idea yang datang menerjah di fikiran penulis.. Selamat membaca..⌛

No comments:

Post a Comment